SKOLNIEKS PĒTNIEKS PILSĒTNIEKS

  1. Rīgas Juglas vidusskolas 4.klases skolēni: «Arhitekti trešdienu pārvērta par veiksmīgu dienu! Viņi iepriecināja, motivēja un sasmīdināja. Tā bija visradošākā skolas diena! Guvu sapratni, kas īsti ir arhitekti. Patika vērot, raksturot un salīdzināt dažāda dizaina ēkas. Uzzināju daudz jaunu īpašības vārdu, kas palīdzēja prezentēt mūsu darbu. Neiedomājos, ka māju var uztaisīt pat no paklāju gabaliņiem, iepazinos ar neierastiem materiāliem. Mani izbrīnīja, ka no parastām plāksnītēm var uzbūvēt veselu sporta centru. Mani pārsteidza, kā no vienkāršiem materiāliem var uztaisīt tērpu līgavai un līgavainim. Lieliski bija tas, ka katrai grupai bija savs arhitekts kā konsultants. Arhitekti mums palīdzēja salikt idejas kopā. Man ļoti patika sadarboties, kopā pavadīt dienu, taisot mājas maketu. Tas bija jautri, pamācoši un citādāk kā ikdienā. Prieks, ka darbi izdevās! Arhitekti bija radoši, izpalīdzīgi, draudzīgi, pamācoši, labsirdīgi un gudri! Es jums novēlu veiksmi! Es vēlētos vēl kādu nodarbību ar arhitektiem. Mēs visi jums sakām lielu PALDIES!»


  2. Madlienas vidusskolas 5.klases skolēni: «Nodarbībā mums bija iespēja gatavot savu māju no dažādiem materiāliem. Man ļoti patika mana izgatavotā māja. Klasesbiedriem arī izdevās izveidot ļoti skaistas mājas. Arhitektes dalījās ar savām zināšanām un pastāstīja mums dažādus knifiņus, kā padarīt jaukāku un ērtāku manas istabas interjeru. Esmu ļoti priecīga, ka man un klasesbiedriem bija šī unikālā iespēja gūt zināšanas un prasmes interjera veidošanā, kuras man noderēs turpmākajai dzīvei. Tā man bija nenovērtējama pieredze un ceru, ka arī turpmāk būs iespēja satikties ar tik zinošiem un interesantiem cilvēkiem.»

    «Man ļoti patika strādāt ar arhitektiem, jo viņi mūs uzklausīja un palīdzēja. Es uzzināju, ka cilvēki var dzīvot pat ļoti mazos, bet jaukos un interesantos dzīvokļos. No arhitektiem mācījos daudzas praktiskas lietas. Vienmēr esmu gribējis būt celtnieks vai arhitekts, tāpēc šī stunda vēl vairāk mani iedrošināja sekot saviem sapņiem.»

    «Man ļoti patika šī nodarbība kopā ar meitenēm — arhitektēm. Interesantas bija filmiņas par mini istabu un lielo māju ar slepenām durvīm. Savu iedomu māju veidoju, iedvesmojoties no Eifeļa torņa Parīzē. Manai mājai ir divi stāvi: pirmajā — guļamistaba, bet otrajā — slepenā istaba. Nodarbības noslēgumā prezentējām savus darbus. Man ļoti patika pārējo klasesbiedru mājas! Par piemiņu saņēmām mazas piespraudītes ar SPP logo. Man ļoti, ļoti patika.»

    «Man ļoti patika skicēt un veidot savu māju. Iemācījos uzzīmēt spirālveida kāpnes, uzzināju, kā, izmantojot kociņus, var izveidot māju. Ļoti interesanti bija skatīties beigu rezultātu gan savai mājai, gan arī pārējo klasesbiedru mājas, kuras bija īstas sapņu mājas. Man bija liels pārsteigums, kad arhitektes mums izdalīja mazus cilvēciņus un tie bijām mēs. Tas bija smieklīgi. Tad atcerējos, ka audzinātāja mūs katru individuāli nofotografēja, bet neko vairāk nestāstīja. No šīm bildēm bijām pārtapuši par mazajiem cilvēciņiem, kuriem tad veidojām sapņu māju. Arhitektes bija ļoti jaukas, daudz mums palīdzēja, iedvesmoja. Nodarbības beigās kopā ar jaukajām skolotājām uzspēlējām kendamu. Paldies arhitektēm par materiāliem, kurus izmantojām savu māju veidošanai. Paldies arī par piespraudītēm! Es ļoti labprāt gribētu vēl kādu nodarbību.»


  3. Madlienas vidusskolas 10.—11.klašu skolēni: «Mums bija radoša iespēja gūt ieskatu arhitektūras jomā. Mēs tikām sadalīti grupās, un četru pieredzējušu un zinošu arhitektu vadībā plānojām dzīvesvietas mūsu izlozētajām ģimenēm. Katrā ģimenē bija vecāki, vecvecāki, pat vairāki bērni un mājdzīvnieki. Katrs ar savām interesēm, vajadzībām un vēlmēm. Mums bija jāmācās izdabāt visiem, izveidojot zonējumu mājām, kurā visi spētu sadzīvot un būtu apmierināti. Protams, tai bija jāizskatās labi un jāatrodas pareizi novietotai pret debespusēm.

    Pēc nodarbības ISTABA PARKĀ ir radies pavisam cits priekšstats par arhitektūru un cilvēkiem, kas tajā darbojas. Nodarbība bija vien pāris stundu gara, taču informācijas bagāta un spēja sniegt daudz pieredzes un jaunu zināšanu. Mazā laika posmā mums bija jāiemācās domāt, pielāgoties un plānot, kā arī aptvert un izprast dažus arhitektūras jēdzienus. Noslēgumā arhitekti stāstīja par savu pieredzi un atbildēja uz mūsu uzdotajiem jautājumiem. Manuprāt, šī bija lieliska iespēja dzirdēt pieredzes stāstus un saņemt atbildes uz jautājumiem, jo dzīvē vērtīgākās atbildes spēj sniegt tie, kuri paši ar to ir nodarbojušies.»

    «Tikšanās ar jaunajiem arhitektiem bija interesanta un man vēl nebijusi pieredze. Jau no paša sākuma sapratu, ka būs interesanti un saistoši. Man vienmēr ir licies, ka es nekad neko nespētu uzprojektēt pat sev pašai, kur nu vēl svešiniekiem ar noteiktām prasībām. Bija ļoti interesanti un arī nedaudz sarežģīti vienoties ar komandas biedriem par stāvu daudzumu, istabu izkārtojumu un telpu sadalījumu, jo katram bija savs viedoklis, tomēr rezultāts bija apmierinošs.»

    «Šī nodarbība bija ļoti veiksmīga, un katrs no mums varēja uzzināt kaut ko jaunu. Man nodarbība palīdzēja attīstīt sadarbības prasmes, uzlabot savstarpējo komunikāciju, kā arī attīstīja spēju argumentēt savu viedokli. Paldies par šo tikšanos! Noteikti vēl vajadzētu šādas nodarbības.»

    «Man vienmēr ļoti paticis iepazīt dažādas profesijas, pat tad, ja neplānoju nākotnē to izvēlēties. Vienmēr ir licies, ka arhitekti tikai sēž pie galda un skicē. Nebiju iedomājusies, ka, projektējot mājokli, jāņem vērā pat tādas lietas kā regulārs ciemiņu skaits, mājinieku intereses utt. Protams, ļoti daudz kas atkarīgs no klienta materiālā stāvokļa, taču izrādās, ka arhitekti var ļaut vaļu savai iztēlei un kāpt laukā no rāmjiem. Tas mani ļoti ieinteresēja. Bija patīkami iepazīt šo profesiju, radoši darboties kopā ar arhitektiem. Ļoti labprāt ko tādu vēl atkārtotu.»


  4. Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskolas 9.klašu skolēni: «Nodarbības [IZ]DZĪVOŠANA saturs bija pamācošs un rosināja izvērtēt, kas man ir vērtība un kas manā dzīvē nemaz nav nepieciešams. Nodarbība lika padomāt par būtiskām izvēlēm mūsu dzīvēs, par ikdienas sīkumiem, vai tiešām viss, kas mums pieder, ir nepieciešams. Nodarbība bija izdevusies.»

    «Man patika grupa un cilvēki, kas tajā darbojās. Protams, bija dažas nesaskaņas un strīdi, kurš ko darīs un ir izdarījis vairāk, bet šādi konflikti jau parasti grupā ir, lai nonāktu pie gala rezultāta. Tas beigās bija pārsteidzoši labs un, manuprāt, pierādīja, ka, ja strādā vairāki cilvēki un ir spēja sadarboties, tad var paveikt daudz lietu.»

    «Sevi ar arhitektūru sasaistīt nevarētu, jo man ne pārāk padodas vai patīk domāt par lietu praktisko pielietojumu un funkcijām. Bet ir dažas lietas, kuras mani arhitektūrā interesē, piemēram, radošā domāšana — formu, krāsu meklēšana, kā arī vēlme uztaisīt kaut ko jaunu, īpašu, neredzētu. Man patīk arhitektūras radošā daļa, bet tās tehniskā daļa mani nogurdina.»

    «Manuprāt, nodarbība [IZ]DZĪVOŠANA ir ļoti noderīga. Tā lielākoties māca sadarboties ar citiem, nonākt pie idejas un tad šo ideju prezentēt auditorijas priekšā. Uzskatu, ka darba dzīvē šie faktori ir svarīgi, lai spētu sadarboties vai vadīt citus, un veiksmīgi izplatīt savas idejas tālāk. Šai programmai kopumā ir liels pluss daudzu prasmju attīstīšanā vienuviet

    «Arhitekte, kas rādīja slīdrādi, bija ļoti labi sagatavojusies un bija zinoša par šo tēmu, spēja atbildēt uz visiem jautājumiem un nodarbību vadīja ļoti labi. Arhitekte, kas bija mūsu grupā, bija komunikabla un draudzīga. Viņa palīdzēja, bija atsaucīga un bija patīkami grupā ar viņu sastrādāties. Manuprāt, nodarbība bija izdevusies.»

    «Manuprāt, pasākums bija izdevies. Ideja par to, kas bija jādara, bija interesanta, jo varēja izmantot savu fantāziju. Mani nedaudz sarūgtināja, ka šogad tā arhitektūra bija mazāk nekā pagājušajā gadā. Žēl, ka nebūs tāda nākamā gada, kad nodarbības ar arhitektiem turpināt.»


  5. Rīgas Valsts 3.ģimnāzijas vidusskolēni: «1. Stunda ARHITEKTŪRAS VALODA palīdzēja gūt labu ieskatu par arhitektu profesiju. Par to, ko viņi dara un kā. 2. Iepazīti jauni cilvēki, jo nācās sastrādāties ar citu klašu skolēniem. Attīstīja arī spēju sadarboties ar citiem. 3. Ļoti laba iespēja darboties radoši un praktiski.» «Stunda bija diezgan interesanta un man arī noderīga, jo pati sapņoju kļūt par arhitekti. Mūsu grupai radās problēma, ka mājas jumts spieda sienas uz āru. Tur parādījās tā būvfizika, bija nepieciešams savilkt un arī atstutēt sienas, kas bija ļoti labs piemērs tam, kā tas notiek īstenībā. Tāpat arī radošā daļa, ka pēc iemītnieka apraksta bija jābūvē viņam māja. Tas ir piemērs darbam ar klientu un viņa vēlmēm.» «Man patika, bet nelikās ļoti noderīgi, jo es diezvai kļūšu par arhitekti.» «Veidot bija interesanti, bet klausīties no sākuma bija garlaicīgi.» «Bija interesanti, jo mēs paši tikām iesaistīti, nebija tikai jāklausās visas šīs stundas, un iepazināmies ar problēmām, ar kurām var sastapties arhitekti. Nevēlos būt arhitekte, bet vienmēr ir noderīgi uzzināt arī par citu profesiju.» «Man patika, jo bija interesanti un kreatīvi, rosināja domāšanu.» «Patika — no teorijas puses viss tika izskaidrots, saliedēja visus atnācējus, komandu darbs — ļoti interesants. Mūs iepazīstināja ar problēmām — mājas iedzīvotāju un viņa aprakstu, plus materiāli, kurus grūti pārvērst jēdzīgā būvē. Daudz emociju un patīkamu momentu, interesantas grupu prezentācijas, idejas un to risinājumi.»


  6. Rīgas Juglas vidusskolas 5.d klases skolēni: «Man vislabāk patika un interesēja visas 3 dienas, jo bija ar piedzīvojumiem, jaunu uzzinot.» «Patika stāsti pirms praktiskajiem darbiem un otrās un trešās dienas darbi. Arī pirmā diena bija interesanta, bet tajā nevarēju tik radoši izpausties. Mēs nākamajās projektu nedēļās atkal varētu taisīt kaut ko ar arhitektiem.» «Ļoti patika peļu ciema taisīšana un tā noformēšana, jo mēs ļoti labi sastrādājāmies un varēja radoši domāt.» «Pirmajā dienā es uzzināju, ka divi cilvēki [Ernesti] ir 11 pēdu gari. No trešās dienas es iemācījos, kā no ļoti maz materiāliem var uztaisīt veselu māju.» «Man vislabāk patika trešā diena, jo tad varēja pats izvēlēties, ko un kā taisīt.» «Man — tas, kā bija jāmēra noteiktas vietas vairākos mērogos. Bija ļoti laba sadarbošanās ar arhitekti Irbi. Patika mērīt telpu, jo bija interesanti pārnest savas kājas mērogu uz lelles.» «Ne visai patika taisīt mēroga Bārbijas māju, tāpēc ka man patīk būvēt.» «Es uzzināju, ka da no jeb kā var mērīt sienas, grīdas, griestus.» «Visas dienas bija ļoooti interesantas. Patika mērīt skolas telpas ar soļiem, būvēt peļu pilsētu un veidot savu sapņu māju. Un bija interesanti strādāt grupās. Arhitektes Liene un Agnese bija ļoti jaukas un saprotošas, arī deva labus padomus.» «Patika, ka varēja strādāt gan grupās, gan atsevišķi. Ļoti patika, kā Agnese mums palīdzēja ar trešās dienas māju.» «Man patika, ka iedeva maz materiālus, un es domāju, ka vispār neko nevar uztaisīt, bet Liene [arhitekte] radīja man iedvesmu un ieteica man idejas, un beigās viss diezgan labi sanāca. Vislabāk — būvēt peļu pilsētu, jo varēja darboties vienlaicīgi gan komandā, gan pats par sevi.» «Patika peļu ciems, jo nebija ierobežoti materiāli un viss kopā iznāca ļoti skaisti.» «Man — mērīšana un taisīt savu māju, jo vajadzēja taupīt materiālu.» «Man — praktiskie darbi, it īpaši peļu ciems, tāpēc ka man patika komandas darbs. Un es uzzināju, kas ir mērogs.» «Man — attēlus ielīmēt fotogrāfijās, taisīt ciemu un manu māju.» «Taisīt savu māju bija interesanti, jo es varēju īstenot savu ideju.» «Man interesēja, kā var transformēties māja.» «Visas dienas. Patika, ka es varēju gūt pieredzi par pilsētu vai savas mājas būvēšanu.» «Tas, ka trešajā dienā varēja būvēt māju pēc savām vēlmēm. Arī ciema veidošana, jo vajadzēja sadarboties. Es iepazinos ar ļoti jauku arhitektūriķi Irbi. Vēlos, lai arhitekti nāk arī nākošos gadus.»


  7. Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskolas 8.klašu skolēni: «Ļoti, ļoti patika vadītāji, labi izdomāts darba modelis, patika sadarboties ar arhitektiem.» «Mūsu komandai bija ļoti jauka, draudzīga, smieklīga un patīkama vadītāja.» «Šie profesionāļi tiešām bija ļoti jauki un pretimnākoši. Ar viņiem bija ļoti viegli sadarboties.» «Bija interesanti strādāt kopā ar šiem cilvēkiem.» «Mūsu grupas vadītāja tiešām bija jauka, radoša un atraktīva.» «Darbs bija labi izplānots. Nebija klasiskais variants, ka grupa strādā tikai pie sava darba. Visi iesaistījās visu darbos. Patika darbs ar maketu.» «Man ļoti patika! Viss bija labi noformēts un izdomāts, un tik tiešām lika man aizdomāties, uz kādu nākotni es šo planētu vedu? Uzskatu, ka pasākums bija izdevies un nenāktu par ļaunu kaut ko ar šo komandu uzrīkot vēl.» «Nodarbība bija interesanta un lika aizdomāties par to, kā mēs mainām pasauli, ka tikai mēs varam visu vērst par labu, ja gribam.» «Varēja izjust klases garu, kā arī padomāt par dzīves jēgu.» «Patika tas, ka no sākuma kautrējamies, bet beigās bijām brīvi un atvērti pret komandu un publiku.» «Kopumā bija ļoti labs pasākums, labi pastrādāts, bijām izsmējušies.» 


  8. Brocēnu vidusskolas 4.a klases skolēni: «29.novembrī skolā viesojās arhitekti. Viņi mūs iepazīstināja ar savu darbu. Vispirms mēs iemācījāmies, kas ir mērogs. Mums iedeva žurnālus. Mēs tajos meklējām attēlus un līmējām uz tiem attiecīga lieluma varoņus. Pēc tam sekoja nopietnāks uzdevums. Mums uzdāvināja avatariņus [mūsu miniatūras]. Tiem vajadzēja uztaisīt mājas. Arhitekti mums parādīja nelielu filmiņu, lai gūstam idejas saviem darbiem. Pēc filmiņas noskatīšanās zīmējām skices. Tikai pēc tam taisījām mājas no putuplasta plāksnēm un krāsainā kartona. Katrai grupai bija viens arhitekts, kurš palīdzēja saprast, ko un kā darīt. Darbs nebija viegls.»

    «Es sapratu, ka arhitekta darbs nav viegls un ka nekad nevajag padoties.» «Nodarbībā ar arhitektiem iemācījos būt radošs.» «Pēc nodarbības sapratu, kas ir mērogs, un, ka tas palīdz, lai saprastu, kas kur iederas.» «Mājas izdevās dažādas. Citam bija viens stāvs, citām divi un pat trīs. Neparastākajām mājām trepju vietā bija slīdkalniņš vai eskalators.» «Visgrūtāk bija izdomāt, kādas mēbeles būs manā sapņu mājā.» «Man šo māju bija mazliet grūti taisīt, bet tas bija interesanti. Es izdomāju, ko vēl varētu uztaisīt. Mājās pabeigšu.» «Es iemācījos taisīt divstāvīgu māju. Arī citiem izdevās interesantas mājas. Paldies arhitektiem!»


  9. SPP pulciņa absolvents MĀRTIŅŠ:  

    Ko esmu iemācījies? «Par arhitektūru kā skatīties no arhitektu skata, kā viņi savu domu izteikuši būvēs un ēkās. Nebūtu iedomājies, ka no kartona var uzbūvēt ļoti garas būves un uz vienas kājas, kas stāv. Nekas nav neiespējams, ja ir iztēle un ideja, un tās sadarbojas ar prātu.»

    Kura nodarbība visvairāk ieinteresēja un kāpēc? «Tā, kurā sastrādājās ar lieliem bērniem, deva iespēju izpausties ar kartonu. Bija jārealizē idejas. Bija interesanti sastrādāties un saprast viņu domas, un izteikt savas, un vienoties kopīgam plānam.»

    Ko es ieteiktu uzlabot veidā, kādā ar skolēniem strādā arhitekti? «Vairāk varētu strādāt pāros, ne grupās. Grupās grūtāk vienoties par idejām. Lai biežāk nāk vēl arī citi skolotāji, katrs ir jauns un interesants. Interesanti iepazīt viņu skatījumu uz arhitektūru.»


  10. Rīgas Juglas vidusskolas 4.d klases skolēni: «Paldies, ka — atverāt manu radošo pusi. Tagad jūs varētu braukāt pa citām skolām vai taisīt savu pulciņu. Kā jums vispār ienāca prātā tāda doma? Paldies, ka — iemācījos no nekā uztaisīt kaut ko; — tagad zinu, ja nekļūšu par hokejistu, tad noteikti — par arhitektu; — iemācījāt, ka jebkuram priekšmetam vai lietai var uztaisīt māju; — palīdzējāt strādāt kopā ar meitenēm, kas parasti ir ļoti grūti. Paldies, ka — vispār esat atbraukuši.» 


  11. Mežciema pamatskolas 5.b un 5.c klases skolēni: «Man ļoti patika prezentācija nodarbības ĒKA UN ENERĢIJA sākumā, kad runāja par alternatīvās enerģijas izmantošanu ēku celtniecībā, kā arī interesanta dizaina mājām. Es nebiju iedomājies, ka varētu uzcelt māju ar tukšu vidu.» «Grupas vadītāja bija jauka un pretimnākoša, palīdzēja ar idejām. Ļoti labi sastrādājāmies. Bija interesanti izveidot maketu brīvdienu mājai. Tā bija forša, radoša nodarbība.» «Interesants likās reljefainais pamats ar pauguriem, ūdenstilpnēm un mežiem, kurā vajadzēja izvietot brīvdienu māju.» «Man visvairāk patika gatavot skices mūsu būvei. Bija fantastisks grupas darbs, kurā uzklausījām dažādas idejas, lai vienotos par labāko. Mums tas izdevās. Paldies mūsu grupas vadītājai Norai.» «Mēs priecātos, ja jūs atbrauktu pie mums vēl kādu reizi! Paldies jums!»


  12. Rīgas 64.vidusskolas 3.klases skolēni: «Es uzzināju: Ka pasaulē ir jocīgi uzbūvētas ēkas. Kā plāno mājas. Kādas ir ēkas formas un īpašības. Kas ir pompozs un cik ilgi jātaisa mājas. Daudz citu vārdu. Ka arhitektam vajag izdomāt figūras. Ka arhitektiem ir grūti, bet forši. Man patika: Kā jūs taisījāt līgavu un līgavaini. Šķirot īpašības vārdus. Strādāt grupās. Taisīt ēku uz lapas. Taisīt sniega operu. Taisīt zvaigžņu lietus skolu. Ka pieci arhitekti ieradās. Šis pasākums. Arhitekta profesija. Darboties ar arhitektiem. Gribētos vēl, jo bija ļoti interesanti. Man sagādāja grūtības: Izdomāt projektu. Teātrim atrast materiālus. Skolas ēkas radīšana. Taisīt slimnīcu mežā.»


  13. Ogres mākslas skolas 4.5.kursu audzēkņi: «Tā bija mana pirmā iespēja satikt arhitektus. Ļoti iepatikās tas, ka grupas vadītāji nebija kā garlaicīgi skolotāji, bet gan ļoti aktīvi, jautri, radoši cilvēki, kas visu laiku virzīja mūs uz galamērķi, vienmēr sadarbojās un arī daudz iemācīja. Ievada prezentācija labi palīdzēja saprast, ko mēs darīsim. Vispirms likās, ka šīs 3 stundas paies mums garām kā bruņurupuči, taču galu galā aizskrēja ar vēja spārniem. Uzdevums bija labs. No šīs darbnīcas ieguvu sapratni, kā domā un darbojas arhitekti. Paldies, tādas aktivitātes varētu rīkot biežāk.» «Esmu ļoti priecīga par šo iespēju satikties ar īstiem arhitektiem. Patika tēma un tas, ka varēja radoši izpausties un iesaistīties arhitektūrā. Varēja būt interesantāks piemērs, ko rādīja sākumā, jo īsti nesapratu. Labi, ka katrai komandai bija savs arhitekts, mūsējais bija ļoti radošs un ar labu fantāziju.» «SKOLNIEKS PĒTNIEKS PILSĒTNIEKS mums pastāstīja interesantas lietas, par kurām mēs agrāk nebijām dzirdējuši. Kad veidojām plakātu [projekta kolāžu], bija ļoti interesanti strādāt komandās, un mūsu arhitekte Antra bija jauka un jautra. Mūsu plakāts [projekta kolāža] bija oriģināls. Katram bija kāda ideja, kuru mēs varējām tajā ielikt, un sanāca ideāli.» «Man ļoti patika strādāt ar mūsu grupai piešķirto arhitekti Antru. Visvairāk patika domāt atrisinājumus problēmām, ko sagādāja dažādie no dotajiem uzdevumiem piešķirtie materiāli. Uzdevums bija ļoti interesants un aizraujošs.» «Arhitekti bija ļoti jauki un oriģināli. Man nepatika darbs, jo tas bija garlaicīgs.» «Pasākums, kas bija kas citādāks, kā parasti. Man patika, ka mēs nevis strādājām paši, bet ar mums kopā darbojās arhitekts. Arhitekti bija atraktīvi, mums palīdzēja un atbalstīja mūsu idejas, centās padarīt tās labākas.» «Pirmo reizi satiku arhitektus. Uzdevums nebija no vieglākajiem, bet bija ļoti interesants. Domāju, kopā strādājot, sanāca lielisks rezultāts. Interesanti stāstīja prezentāciju. Uzzināju, ko nebiju zinājusi par arhitektūru.»


  14. Rīgas Doma kora skolas 6.klases skolēni: «Arhitektūras nodarbība bija foršākā no visām dzīves nodarbībām. Radošā daļa bija it īpaši interesanta. Nekad nebiju redzējis stilistiski tik foršas ēkas. Kruti bija taisīt māju maketus. Bija interesanti, jo, manuprāt, bērni tā ikdienā neveido maketus. Sākuma prezentācija par garu! Domāju, ka vairāk laika vajadzēja veidošanai. Nepatika, ka sākām strādāt tikai neilgi pirms beigšanas. Patika ideja, uzdevums, materiāli un paši arhitekti — viss bija super! Patika, ka ir plaša materiālu izvēle un interesants uzdevums. Patika, ka māju vajadzēja piemērot tam, kas tajā dzīvos. Patika piespraudes, kuras mums deva pašās beigās. Man patika, ir vērts braukt uz citām skolām.»


  15. Grobiņas pamatskolas 3.b klases skolēni: «Jau no paša rīta gaidījām arhitektus. Viņi atbrauca otrās stundas beigās un līdzi bija daudz lielu kastu ar materiāliem. Pirmajā daļā mums stāstīja par arhitektūru. Uzzinājām daudz jaunu vārdu, ko lieto arhitektūrā, piemēram, pompozs un dinamisks. Grupu darbā varēja izmantot dažādus materiālus. Kad viss bija pabeigts, katra grupa gāja pie citām apskatīt darbus. Tas bija ļoti jautri un interesanti. Nodarbības beigās klase izskatījās, it kā būtu plosījusies viesuļvētra. Tomēr kopīgi izdevās visu ātri sakārtot. Par darbu mums iedeva sertifikātus — mazas, jaukas nozīmītes. Strādājām bez starpbrīžiem, bet diena bija lieliska!» «Man šī diena patika. Man patika projektēt mājas. Man arī patika darīt citas lietas — salīdzināt mājas pēc to mākslinieciskā tēla.» «Mums bija lieliska iespēja tikties ar arhitektiem no Rīgas. Mēs uzzinājām, kas ir arhitekti, ar ko viņi nodarbojas, un paši varējām iejusties arhitektu lomā. Tikām sadalīti darba grupās, kur kopā ar arhitektu veidojām celtnes no dažādiem materiāliem. Noslēgumā katra grupa prezentēja savu darbu. Šī tikšanās bija izzinoša un aizraujoša. Paldies par šo lielisko iespēju!»

     

     


  16. Rīgas 94.vidusskolas 4.klases skolēni:

    Interesantākais uzdevums: «Pirmais, jo bija jākonstruē ar klucīšiem, un man tas izdodas.» «Taisīt peļu ciemu.» «Darbs, kur vajadzēja taisīt peļu pilsētu, jo tur varēja izlietot visvairāk fantāzijas un materiālus.» «Ka varējām būvēt savu istabu. Es uzbūvēju tenisa kortu.» «Maketu taisīšana un māju maketu taisīšana.» «Taisīt mājas no visādiem materiāliem.» «Vispār man pilnīgi viss patika.»

    Mani ļoti iepriecināja: «Mīļie skolotāji, kuri ar mums strādāja 3 dienas, un vēl, ka mēs varējām izpausties paši.» «Ka mēs taisījām skolas telpu maketu.» «Trešās dienas uzdevums, jo bija interesanti redzēt un klausīties citu sapņos un izdomās.» «Arhitektu attiecības, viņi izturējās ļoti labi un visu uzklausīja.» «Attieksme un palīdzība.» «Jūsu jautrība un smaids.» «Skolotāji, jo — ja kaut kas neizdevās, viņi palīdzēja.»

    Es iemācījos: «Visu, ko viņi teica.» «Daudz ko jaunu, piemēram, uzzināju, kas ir Sprīdītis!» «Mērīt un vairāk domāt.» «Par garumiem, platumiem un daudz citām interesantām lietām.» «Taisīt mērus.» «Tagad zinu, kā mērīja senos laikos.» «Līmēt, griezt, taisīt daudz ko.» «Griezt ar papīra nazi, to pareizi turēt.» «Sadarboties ar citiem un būvēt savas sapņu mājas maketā.» «Ka bez cita palīdzības nekas neiznāks.» «Būt aktīvai un sadarboties kopā.» «Ka var arī dzīvot ar draugiem.» «Ka vajag sadarboties un būt par visu laimīgiem.»

    Skolotāji bija: «Vienkārši fantastiski un forši! Jūs esat vislabākie!» «Šausmīgi interesanti un gudri.» «Labi pret citiem un pieklājīgi pie reizes.» «Patīkami, sadarbīgi un pretimnākoši, īpaši Igors!» «Jautri un aktīvi.» «Aizraujoši, iztēlīgi un, pats galvenais, jautri.»

    Es vēlētos: «Lai arhitekti nāktu pie mums katru gadu!» «Lai viņi brauktu vairāk un vairāk, man ar viņiem drausmīgi patika strādāt.» «Vēl šādas nodarbības.» «Lai jūs vēl atbraucat!» «Ka jūs ciemotos pie mums biežāk!» «Pateikties par labiem padomiem.» «Jums — visu [gandrīz] par šīm trim interesantajām dienām. Mani ļoti ieinteresēja jūsu darbs — arhitekts.» «Atkal satikties ar arhitektiem. Lai veicas!»

     


  17. Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskolas 8.klašu audzēkņi: «Guvām pozitīvas emocijas. Pārāk maz stāstīja par pašu arhitektūru kā tādu.»  «Labi tika paskaidrots par enerģijas ieguves veidiem.» «Teorētiskā daļa ļoti interesanta. Uzzināju daudz jauna. Interesanti praktiskā darba uzdevumi, saistoši tas, ka paši arhitekti palīdzēja.» «Ļoti patika darbs ar profesionāļiem. Par maz laika, par ilgu teorija.» «Interesanti pasniegta prezentācija. Aizraujoša darbošanās kopā ar arhitektiem. Saistoša maketu izveide.» «Patika praktiskais darbs, ideju prezentēšana citiem un viedokļu apmaiņa, patīkami bija tas, ka arhitekti palīdzēja un izskaidroja nesaprotamo. Teoriju varēja nedaudz plašāk izskaidrot.» «Labi izplānots. Pietrūka laika.» «Pirmo reizi šādi praktiski darbojos. Liela materiālu izvēle.» «Darbošanās ar profesionāļiem ieinteresēja. Laba darba dalīšana.» «Patika tas, ka varēja konstruēt, vajadzēja prezentēt un diskutēt par idejām. Labāk būtu pastāstījuši, kā konstruēt ēku.»

     


  18. Valmieras pamatskolas 5.a un 6.c klašu skolēni: «Man patika, ka bija tāda brīva atmosfēra.» «Patika, ka tik ļoti zinoši, izsmeļoši stāstīja.» «Iesaku padarīt to procesu īsāku.» «Tik ilgi nevilkt garumā prezentāciju.» «Iesaku ne tik garu lekciju un lai nepalīdz taisīt.» «Vairāk darīt, mazāk klausīties.» «Bija interesanti sadarboties ar arhitektu un pašai iejusties tādā tēlā.» «Man patika radoši darboties un iejusties arhitekta lomā, lai uzceltu māju virves dejotājiem. Arī teorija, jo nākotnē vēlos kļūt par arhitektu.» «Tas bija aizraujoši veidot māju pēc iedzīvotāja apraksta.» «Iemītnieki bija mazliet jocīgi uzceltajās mājās.» «Tas bija interesanti! Grupā, kurā es biju, mēs taisījām smieklīgas figūras.» «Bija, par ko padomāt un kur savas idejas ielikt. Par visu šie cilvēki bija padomājuši.» «Iesaku turpmāk pie instrumentiem likt klāt superlīmi.» 

     


  19. Jūrmalas Alternatīvās skolas 3.klases skolēni: «Ja es būtu izdomājis SKOLNIEKS PĒTNIEKS PILSĒTNIEKS, tad uzreiz brauktu uz visām skolām. Uzzināju, ka arhitektiem vajag ilgu laiku, lai uzbūvētu māju, ka tām ir dažādas formas un ka dažām kafejnīcām ir arī skatuve. Man ļoti patika taisīt kafejnīcu un mūsu vadītāja, jo viņa bija ļoti jautra.» «Patika minēt publiskās ēkas, projektēt un būvēt mūsu grupas kafejnīcu. Es iemācījos to, ka arhitekti taisa ne tikai no ārpuses, bet arī no iekšpuses. Nepatika, ka arhitekti ļoti daudz runāja.» «Sākumā palika garlaicīgi, pēc tam bija ļoti interesanti. Es uzzināju, ka vispirms uztaisa maketu, bet tādu kā pa pusei maketu.» «Bija ļoti radoši taisīt lielveikalu pēc sajūtām. Man gribētos taisīt īstu maketu bez sajūtām.» «Pirmkārt, nebiju tik ļoti satraukusies. Otrkārt, varēju uzzināt, kā tas ir — būt arhitektam. Ka ķīniešiem ir 5 debespuses un ka arhitekti taisa maketus no augšas.» «Tas bija ļoti jautri un interesanti. Iemācījos taisīt maketu, uzzināju, ka Ķīnas operā neiet veci cilvēki, jo viņiem nepatīk apļa forma, un ka arhitekta darbs ir grūts, jo viņiem jādomā, kā citiem labāk.» «Arhitekta darbs ir grūts, jo viņiem ir jāmāk parādīt mājas raksturu. Es uzzināju, ka iestāžu maketus var taisīt tādā veidā, bija interesanti spēlēt vārdu spēles un skatīties bildes.» «Es daudz ko jaunu uzzināju, piemēram, kā arhitekti iedvesmojas.» «Arhitektu darbs ir ļoti grūts, jo vajag labas zināšanas matemātikā. Uzzināju, ka Ēģiptes piramīda ir ļoti varena.» «Bija forši pavadīt laiku ar arhitektiem. Uzzināju, kā arhitekti būvē mājas, un strādniekiem jāmaksā par to.» «Es uzzināju, ka lielas mājas var uzbūvēt arī uz ūdens. Ļoti ceru, ka mēs vēl kādreiz satiksimies! Paldies par darbu!»



  20. Olaines 1.vidusskolas 4.a klases skolēni: «Man ļoti patika sadarboties ar arhitektiem. Likās interesanti fantazēt un būvēt māju iemītniekam. Nepatika garais stāstījums un tas, ka dažās grupās bija izraisījušies strīdi. Nevajadzētu grupās būt vairāk par 4 cilvēkiem.» «Taisīt mājas bija ļoti aizraujoši. Patika strādāt kopā ar arhitekti Renāti un mūsu grupas paveiktais!» «Man patika pavadīt laiku kopā ar Renāti. Renāte apkopoja visas idejas, salika tās kopā, un mums viss izdevās.» «Ļoti patika komanda, kurai skolotāja bija Renāte, un māja, ko uzcēla mūsu cilvēciņam Taisnim. Nepatika dažas detaļas, kuras nesanāca — piemēram, durvis, kurās Taisnis neielīda.» «Ļoti interesanti bija veidot lietu pēc apraksta. Nora deva brīnišķīgas idejas. No sākuma likās, ka strādās 2 vai 3 cilvēki, taču pēc tam viss bija kārtībā, jo pilnīgi visi strādāja. Gribētu, lai tas apraksts būtu garāks, jo tad varētu iedomāties ko lielāku un aizraujošāku!» «Žēl, ka vajadzēja ātri atvadīties no Noras. Ka nebija lielāka kartona, lai varētu vairāk uztaisīt. Iesaku, lai jūs vēl kādreiz atbraucat pie mums.» «Man ļoti patika strādāt ar saviem grupas biedriem un Ivo. Vēl man un visai grupai patika uzceltā māja. Vēl — prezentēt grupas darbu. Vēlētos, lai jūs brauktu katru gadu.» «Ļoti patika sava komanda un Barbara, kas mums palīdzēja taisīt māju briesmonītim Rototū.» «Patika skatīties citu uztaisītās mājas un klausīties par arhitektūru. Citreiz paņemat vairāk konvertus nekā grupu! Un lai grupas pašas izvēlas.» «Patika darboties ar kociņiem, ar nazīti nogriezt kartona gabaliņus un strādāt ar skolotāju. Vēlētos, lai mēs strādātu pa diviem.» «Man patika, ka mēs klausījāmies viens otra domās. Nepatika, ka mēs maz taisījām mājas. Nepatika mūsu būtne, ko mēs izvilkām no aploksnes.» «Man patika, ka mēs strādājām kopā, neķildojāmies un uzklausījām citu domas. Gribētu, lai viss notiktu vēlreiz. Un varbūt viens ieteikums: nākošreiz varētu atbraukt vairāk cilvēku, lai nebūtu tā, ka katras grupas vadonis raujas uz visām pusēm.» «Ļoti patika, ka mēs labi sastrādājāmies. Un vēl tas, ka mums trāpījās Cipris, un mēs viņam uzcēlām atbilstošu dzīvojamo vietu. Kad arhitekti vēl brauks pie mums, es vēlētos lai mēs taisītu 2 mājas.» «Nepatika, ka grupā bija meitenes, nevarēja uzcelt 2 mājas.» «Mēs ātri visu uztaisījām, un arhitekti aizbrauca. Lai arhitekti vēl pie mums atbrauc! Ieteiktu vairāk grupiņu, lai būtu interesantāk. Un arī lai būtu drusciņ dažādāki jautājumi.» «Vislabāk man patika tas, ka celtnes mēs drīkstējām paturēt. Nepatika, ka šī diena tik ātri beidzās, ka bija tik maz materiālu, ka nebija daudz koka kluču.» «Nākošreiz es gribētu, lai būtu daudz vairāk materiālu, no kā veidot mājas. Un ļoti gribu, lai viņi atbrauc vēlreiz!» «Man patīk mazās piespraužamās nozīmītes. Nepatika, ka bija maziņš laukums, kur jābūvē.» «Mani sarūgtināja, ka mūsu grupai bija sarkana piespraude. Visvairāk nepatika, ka bija tikai viens iemītnieks. Nākamreiz gribētu vairāk iemītnieku.» «Gribētu, lai mēs visi kopā būvējam vienu lielu māju un lai būtu daudz materiālu.» «Man dažreiz patika mūsu uzvedība. Novēlu jums veselību un daudz naudas. Novēlu arī mazliet atpūsties.» «Lai jūs visu laiku būtu tāda komanda!»

     


  21. Rīgas Valdorfskolas 4.klases skolēni: «Paldies Barbarai par palīdzēšanu manai komandai! Man patika taisīt Akvakīno. Patika arī, ka mūs fotografēja. Pat nezinu, kas man nepatika. No pārējiem patika Trīskāršais sporta centrs. Es ļoti gribētu, lai jūs brauktu biežāk. Lūdzu! SPP is cool!» «Ļoti patika, ka projekta darbinieki izstāstīja par mājas celtniecību un kādas ir mājas. Mūsu grupas skolotāja Barbara bija forša. Bija vēl 3 grupas. Viena meiteņu, kuras taisīja operu, un divas puišu. Vieni uztaisīja sporta atpūtas laukumu, otri — zemūdens viesnīcu.» «SPP projekts ir ļoti radošs. Ļoti patika būvēt mājas. Bija ļoti labi materiāli. Es un mani draugi taisījām sporta kompleksu. Es — skeitparku, draugi — kafejnīcu un sporta zāli.» «Īpaši patika grupas darbs! Mēs gribējām uztaisīt operu — ļoti pompozu un lielu. Kafejnīcu — ļoti gaišu un mājīgu. Mūsu opera sastāv no halles, kafejnīcas, skatuves, aizkulisēm un koridoriem. Tai ir arī pieci balkoniņi.» «Man patika, ka tie pieaugušie, kas palīdzēja katrai grupai, ļāva darīt un ņemt materiālus, kurus grib. Ļoti vēlos, lai šādi projekti būtu biežāk, jo tiešām palīdz saprast kaut ko par arhitektūru.» «Man patika vārdu spēle. Es iemācījos dažus jaunus vārdus.» «Ļoti patika piedalīties un ideja par operu arī bija laba. Taisīt ir interesanti un radīt sajūtu vēl labāk. Vēlos vēl daudz šādu projektu kopā ar savām draudzenēm un arhitektiem.»

     


  22. Rīgas Teikas vidusskolas 4.a klases skolēni: «Gribētu atkārtot šīs dienas, lai tās būtu daudz garākas un nebeigtos. Tas bija bez maz vai kā sapņos, kad kāds atnāk tevi iepriecināt, ja ir skumji. Barbaru saucu par skolotāju, jo viņa arī bija kā skolotāja.» «Gribējās, lai projekts turpinātos arī ceturtdien un piektdien.» «Paldies par darbu, ko ieguldījāt. Man visvairāk patika taisīt pelei mājiņu, jo varēja ņemt visus materiālus.» «Gribētu vēl būvēt ar dažādākiem materiāliem un bez tēmas.» «Nepatika, ka visus peļu ciematus salika kopā. Vēlētos, lai nākamreiz jūs atbrauktu uz nedēļu.» «Kāpēc bijāt uz tik īsu laiku?» «Pirmajā dienā ļoti daudz stāstīja. Strādāt gribētu vairāk.» «Pārrunas var īsākas. Man patīk zīmēt un izgudrot, varbūt būšu arhitekts?» «Visvairāk patika projektēt un taisīt mājas, bildes skatīties man apnika.» «Patika, ka bija jādara daudzveidīgi darbiņi. Kamēr stāstīja, es gaidīju, kad ātrāk varētu sākt darboties!» «Gribētu taisīt vēl vairāk darbu, žēl, ka viss ātri beidzās.» «Uzzināju tik daudz jauna un esmu priecīga. Man patika filmiņas un bildes, kā arī būvēt pelēm ciematu.» «Patika izgriezt filmas varoni un ielīmēt to piemērotā vietā, kluču māju taisīt — ne īpaši.» «Ieguvu daudz jaunu ideju. Vēlos, lai jūs pie mums brauktu biežāk!» «Man ļoti patika uzdotie darbi.» «Paldies, ka mūs mācījāt!» «Īpašs paldies Igoram, kas mums ļoti daudz palīdzēja.» «Nevaru sagaidīt nākošo reizi!»

     


  23. gas Hanzas vidusskolas 4.b klases skolēni: «Bija interesanti, kā mēs līmējām lapas uz sienas [ātrais ekrāns lekcijas slīdrādei], vēlāk klausījāmies un skatījāmies foto. Es iemācījos, ka apmēram visur ir strādājuši arhitekti, izņemot dabā. Man ļoti patika arhitektiem jautāt dažādus jautājumus. Ļoti gribu, lai viņi atkal nāk pie mums. Viņi bija superīgi. Man patika, jo mēs taisījām mājiņas no dažādām lietām. Varēju izpausties ar savām idejām. Patika celt mājas grupās, un katram iznāca skaista māja. Man vislabāk patika, kā mēs taisījām mājas saviem īpašniekiem. Bija forši celt māju Stiklenei, izdomāt un to uzbūvēt. Dažas no mājām bija tik foršas, ka pats gribētu tajās dzīvot. Gribētu nodarbības ar arhitektiem katru nedēļu.»

     


  24. Privātskolas PATNIS 3.klases skolēni: «Paldies par jauko pēcpusdienu! Un to, ka ļāvāt iejusties arhitekta lomā.» «Man patika šis pasākums.» «Patika praktiskā daļa.» «Patika grupu darbs.» «Mūsu skolotāja Renāte bija forša. Bija arī interesants darbs.» «Darbs ļāva iepazīt dažādus materiālus.» «Es pats jutos kā arhitekts. Barbara bija forša.» «Man patika taisīt māju Fūfutrālim, jo tas bija interesanti. Nora bija jauka.» «Gribētu vēlreiz.»

     


  25. Siguldas Mākslu skolas BALTAIS FLĪĢELIS Mākslas nodaļas 5.—7.kursu audzēkņi: «Daudz ko jaunu uzzināju, kaut arī dzirdēta tēma. Arhitektūrā slēpjas daudz vairāk, nekā mēs zinām. Man bija ļoti interesanti un jautri, ar interesi klausījos stāstītajā. Nebija nekā, kas man nepatiktu — viss tika ievīts pozitīvā gaisotnē.» «No šī pasākuma guvu ļoti daudz. Uzzināju sev iepriekš nezināmo. Nepatika, ka mēs nevarējām izpaust savas domas.» «Man ļoti patika. Labprāt piedalītos vēl šādās un līdzīgās darbnīcās. Tikai domāju, ka teorētiskā daļa bija par garu un nopietnu.» «Radošajā daļā bija interesanti.» «Man patika celt mājas iemītniekiem pēc viņu rakstura un vajadzībām. Man bija garlaicīgi tik ilgi klausīties, es labprātāk būtu ilgāk kaut ko radoši darījis.» «Ar aizrautību kopā ar arhitektiem veidojām maketus. Šī darbnīca manī radīja pārdomas par nākotnes profesiju.» «Man patika uzziņa par arhitektūras daudzpusīgajām iespējām, kā arī jaunumi par ritmu, apjomu un telpu. Ļoti iespaidojos šajā darbnīcā.»

     


  26. Babītes vidusskolēni: «Uzzināju, cik daudz arhitektam ir jādara. Laika ietilpīgs darbs, kam vajadzīga liela komanda.» «Manuprāt, teorētiskā daļa nebija piemērota mūsu vecumam.» «Pirmo reizi redzēju, kā tik ātri var noprezentēt savu darbu.» «Pamanīju interesantas arhitektūras bildes.» «Prieks, ka bija iespēja, iepazīt šo profesiju tuvāk. Patika, ka varēja darboties praktiski.»  «Žēl, ka bija ilgi jāgaida, kamēr varēs tikt pie mājiņu griešanas.» «Uzzināju daudz jauna par arhitektūru un to, ka Piņķu centrs ir baznīca.» «Uzzināju vairāk, kas notiks ar skolu. Arhitektūra kā profesija ir ļoti interesanta, var pielikt savas zināšanas un iztēli.» «Interesanti bija redzēt, kā top makets, — Piņķi, kuru arī palīdzēju veidot.» «Sapratu aptuveni, ko nozīmē arhitektūra un tāpēc arī zinu, ka tā nav priekš manis.»


  27. Rīgas Teikas vidusskolas 3.a klases skolēni: «Es pirmo reizi redzēju arhitektu.» «Kad gāju mājās, es vairāk sāku pievērst uzmanību mājām.» «Arhitekti ļoti daudz man iemācīja, jo es ar pilnīgi citu skatu skatījos uz mājām.» «Es jutos kā īsts arhitekts, jo tur bija jātaisa makets un plāns.» «Es gribētu, lai jūs atbraucat vēl kādu reizi. Mēs varētu uztaisīt vēl kādu mājiņu.» «Es atradu dažādus materiālus, kurus līdz šim nebiju redzējis.»  «Kad es gāju mājās, es domāju kaut jūs varētu nākt katru dienu.» «Ļoti mīļi arhitekti.»


Built with Berta.me