SKOLNIEKS PĒTNIEKS PILSĒTNIEKS


  1. 24. NOVEMBRIS

    SPP pulciņš DĀVIDS 5.—6 klašu skolēniem Arhitektu namā, Rīgā.

    ARHITEKTI: Ilva Cīrule, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Ilva Cīrule
    ATBALSTA: RDPAD, VKKF


  2. 10. NOVEMBRIS

    SPP pulciņš PIRMIE UZ MARSA 5.—6 klašu skolēniem Arhitektu namā, Rīgā.

    ARHITEKTI: Ieva Skadiņa, Elīna Liepa
    METODE: Nora Saulespurēna, Ilze Didrihsone, Ieva Skadiņa
    FOTO: Elīna Liepa
    ATBALSTA: RDPAD, VKKF


  3. 2. NOVEMBRIS

    SPP darbnīca MIGA sākumskolēniem Carnikavas pamatskolā.

    Kādas ir piemērotākās telpas lāča, zivs vai putna dzīvei? Kā to formas vai veidus nosaka viņu atšķirīgās fiziskās īpašības un raksturi? Kam dzīvniekam noder viņa nagi, kažoks, četras ķepas, spārni, knābis, gari kāju pirksti, spuras, zvīņas, žaunas un kam cilvēks izmanto lāpstu, segu, multifunkcionālu traktoru, kāpnes, dakšiņu, knaģus, pleznas, bruņas, snorkelēšanas trubiņu? Kur vislabāk gulēt čūskai?

    Analizē uzzīmēta lāča, zivs vai putna raksturīgās iezīmes.
    Noskaidro, kā konkrētajam dzīvniekam raksturīgās iezīmes viņam palīdz dzīvot konkrētā vidē, un asociatīvi salīdzina ar cilvēka dzīvi.
    Fantazē naktsmītni lācim, zivij vai putnam, izvērtējot viņu vēlmes un vajadzības.

    Analizē rotaļu čūskas īpatnības, ar ko viņa atšķiras no lāča, zivs vai putna, un kāda telpa viņai būtu piemērotāka miegam. Būvē gultas vietu rotaļlietai.

    ARHITEKTI: Agnese Lāce, Barbara Bula, Ieva Skadiņa, Elīna Liepa
    METODE: SPP
    FOTO: Ieva Skadiņa, Agnese Lāce
    ATBALSTA: Skolas soma, RDPAD, VKKF


  4. 20. OKTOBRIS

    mākoņu kafejnīca

    mākoņu kafejnīca

    • 1

      mākoņu kafejnīca

    • 2

      lapu viesnīca

    • 3

      tumsas kafejnīca

    • 4

    SPP pulciņš ĒKU MĀKSLINIECISKAIS TĒLS 5.—6 klašu skolēniem Arhitektu namā, Rīgā.

    mākoņu kafejnīca | lapu viesnīca | tumsas kafejnīca

    ARHITEKTI: Elīna Liepa, Sintija Erte
    METODE: Ilze Didrihsone, Ieva Skadiņa
    FOTO: Elīna Liepa
    ATBALSTA: RDPAD, VKKF


  5. 13. OKTOBRIS

    SPP pulciņš ARHITEKTŪRAS VALODA 5.—6.klašu skolēniem Arhitektu namā, Rīgā.

    ARHITEKTI: Liene Gaujeniete, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Liene Gaujeniete
    ATBALSTA: RDPAD, VKKF


  6. 12. OKTOBRIS

    SPP darbnīca ČAKSTE 9.klašu skolēniem Rīgas Centra Daiļamatniecības pamatskolā.

    Jāņa Čakstes piemiņas vietas jeb vērtību dārza koncepcijas izveidei AB dambī SPP izzina skolēnu viedokli par to, kā telpiskot pirmā Latvijas Valsts prezidenta ģimenes vērtības: latviskās pašapziņas veicināšanu, atvērtību jaunām idejām, individuālu atbildību un prasmi to uzņemties, pateicību un vēlmi dot, neatlaidīgu darbu, kalpošanu sabiedrībai, demokrātiju, godīgumu, uzticību ideāliem un taisnības apziņu.

    "Mēdz teikt, ka Jānis Čakste pārstāv pamatīgas vērtības. Taču tās nekur nav formulētas. Varam mēģināt tās izlobīt no viņa runu tekstiem vai interpretējot viņa veikumu. Manuprāt, drīzāk ir jāielūkojas mūsu dzimtas vērtību pūrā, pēc kura visi Čakstes bērni, bērnubērni, bērnubērnubērni un tagad arī bērnubērnubērnubērni tika un tiek audzināti. Vai ir vienkārši dzīvot saskaņā ar vērtībām? Nē. Tās no mums prasa darbu, disciplīnu un drosmi kļūdīties." Kristīne Čakste

    "Esam raduši pie piemiņas vietām, kurās ir tikai vai daži monumentāli objekti bez papildu funkcijām. Ieliekam skulptūru, apgruģējam apkārt un ar to arī viss beidzas." Evelīna Ozola

    "Ceru, ka AB dambī būs peldvieta ar Čakstes pieminekli pa vidu ūdenī un iespēju peldēt tam apkārt." Ieva Skadiņa

    1. AB dambja izpēte uz vietas ar uzdevumu SPP darba lapā:

    • cik vietās uz AB dambja var nokāpt pie ūdens? 
    • cik lukturu ir karoga masta pakājē? 
    • ko iezīmē bruģētā taciņa karoga masta pakājē? 
    • kā izskaidrot krustojošos grants taciņu virzienu karoga masta pakājē?
    • vai Olgas Šilovas skulptūras, Rīgas torņu skaitītāja, redzeslokā ir arī AB dambis? 
    • uzskaiti, kādas aktivitātes ir pieejamas uz AB dambja?
    • nosauc vismaz piecas skaņas, ko var sadzirdēt, atrodoties uz AB dambja!
    • kādā krāsā mobilajā aplikācijā SIRĒNU SALA! iekrāsojas vislielākā zona stāvot: AB dambja ziemeļu kreisajā stūrī, pie Latvijas karoga, pie peldētāja  
    • kā jūs šeit labprātāk pavadītu laiku? 
    • kas īpašs ir šajā vietā? 

    2. Sajūtu modeļu izstrāde skolā pēc konkretizētas SPP metodes KAIRINĀJUMI:

    • kā ar visām maņām sajust kādu vērtību?
    • kā izvērtēt, vai ideja atspoguļo Čakstes ģimenes vērtības?

    ARHITEKTI: Ilze Didrihsone, Barbara Bula, Elīna Liepa, Ilva Cīrule, Liene Gaujeniete
    METODE: Ilze Didrihsone, Ieva Skadiņa, Liene Gaujeniete
    FOTO: Liene Gaujeniete
    PASĀKUMS: RDPAD


  7. 7. OKTOBRIS

    SPP bērnu balvas ZIRNIS žūrijas pārstāvji Latvijas Arhitektūras 2022.gada balvas svinīgajā ceremonijā Mežaparka Lielās estrādes Kokaru zālē Rīgā.

    Vienpadsmito Latvijas arhitektūras bērnu balvu ZIRNIS pasniedza Marta un Jete Āgenskalna tirgus transformācijas autoriem no arhitektes Lienes Griezītes studijas un Kārlim Vilkaušam, Jānim Pelsim, Robertam Koļcovam.

    SPP: Zigmārs Jauja
    FOTO: Andrejs Strokins
    ATBALSTA: RDPAD, VKKF


  8. 4. OKTOBRIS

    SPP bērnu balvas ZIRNIS žūrija un Latvijas Arhitektūras 2022.gada balvai izvirzīto darbu vērtēšana Mežaparka Lielās estrādes Kokaru zālē Rīgā.

    SPP žūriju pārstāvēja pieci pirmspandēmijas pulciņu absolventi.

    Konkursa pusfinālā iekļuvušos 16 darbus jaunieši vērtēja pēc pašu izvēlētiem kritērijiem: ilgtspējība un piemērotība videi, vizuālā estētika, pieejamība, drošība un kvalitāte. Rezultātu izšķīra, papildus izvērtējot, cik liels devums sabiedrībai ir katrā no viņu izvirzītajiem 4 finālistiem — Atbalsta centrā PĒRLE, Zinātnes centrā VIZIUM, Āgenskalna tirgus transformācijā un Ēku atjaunošanā, pārbūvē un fasāžu restaurācijā Kuldīgā. Uzvarētāju noskaidroja ar balsojumu 3:2!

    ARHITEKTI: Zigmārs Jauja, Agnese Lāce, Liene Gaujeniete
    METODE: Ilze Didrihsone, Zigmārs Jauja
    FOTO: Agnese Lāce 
    ORGANIZĒ: LAS
    PASĀKUMS: RDPAD


  9. 3. SEPTEMBRIS

    SPP darbnīca TERMINATORS kultūras foruma ARHITEKTU NAKTS mazākajiem apmeklētājiem Arhitektu namā

    Terminators ir robeža starp debesu ķermeņa apgaismoto [dienas] un neapgaismoto [nakts] daļu. Arī uz Mēness. Pret Zemi vienmēr ir pavērsta tikai viena un tā pati Mēness puslode — otra nav redzama, jo Mēness apgriešanās laiks ap savu asi ir vienāds ar apriņķošanas laiku apkārt Zemeslodei. Raugoties no Zemes, šķiet, ka Mēnesim ir gan tumšā, gan gaišā puse, taču tā tas nav, jo abas puses saņem vienlīdz Saules gaismas, jo Zeme rotē ap Sauli, bet Mēness ap Zemi.

    Kāda būtu dzīve uz planētas, kura negriežas ap savu asi? Iedzīvotāji grupējas gar terminatoru. Valda nevienlīdzīgi apstākļi, jo vieni dzīvo mūžīgā tumsā, otri — mūžīgā gaismā! Likums nosaka, ka zemesgabalus nedrīkst apvienot. Būvējot mītnes, balstīties drīkst tikai uz savas zemes, toties likums neaizliedz konstrukciju iestiept pāri terminatoram pretējā gruntsgabalā. Iedzīvotāji sadarbojas, lai nodrošinātu katrs savas vajadzības abpus terminatoram.

    ARHITEKTI: Agnese Lāce, Ilze Mekša, Elīna Liepa, Ieva Skadiņa, Barbara Bula, Ilze Didrihsone, Liene Gaujeniete
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Agnese Lāce, Liene Gaujeniete
    ORGANIZĒ: LAS
    ATBALSTA: RD IKSD


  10. 19. AUGUSTS

    SPP darbnīca TORŅU SPĒLES Torņa ielas svētkos Arhitektu namā.

    ARHITEKTI: Ilze Didrihsone, Barbara Bula, Ilva Cīrule, Renāte Pablaka, Elīna Liepa, Liene Gaujeniete
    METODE: Nora Saulespurēna
    FOTO: Indra Ķempe
    ORGANIZĒ: LAS
    ATBALSTA: VKKF


  11. 15. AUGUSTS

    SPP nedarbnīca PĒTNIEKS SPĒLNIEKS MUZEJPEDAGOGS Madonas novadpētniecības un mākslas muzejā.

    "Muzejpedagogu neformālās vasaras sesijas moto ir rotaļīga atsauce uz Vidzemes augstienei un Madonai raksturīgo pilsētvidi, akcentējot apkārtējās vides tēmas darbā ar muzeju apmeklētājiem. Dabas vide un reljefs Madonas paugurainajā pilsētvidē ir nozīmīgi faktori, kuri vienmēr sagādājuši izaicinājumus cilvēkam draudzīgas apbūves veidošanā. Madonas pilsētbūvnieki un iedzīvotāji ar šo izaicinājumu dažādos laikos tikuši galā ar dažādām metodēm. Pilsētas attīstība turpinās. Kā mūsdienu sabiedrība izprot pilsētplānošanas pamatprincipus? Cik liela nozīme dzīves vides veidošanā ir reljefam un klimatiskajiem apstākļiem? Kā tas mainījies vēstures gaitā? Šie un citi līdzīgi jautājumi aizvien biežāk nonāk arī muzejnieku redzeslokā, veidojot mūsdienīgu piedāvājumu dažādām auditorijām."  

    ARHITEKTI: Liene Gaujeniete, Agnese Lāce
    FOTO: Agnese Lāce
    ORGANIZĒ: Latvijas Muzeju biedrība


  12. 13. | 14. JŪNIJS

    SPP darbnīca IDEĀLĀ LUDZA Jura Soikāna Ludzas mākslas skolas projektā VIDIŅŠ, kurā sadarbojās zviedru un latviešu jaunieši, lai Ludzā veidotu cilvēcisku un dabai draudzīgu pilsētvidi.

    ilgtspējīga pilsēta = sabiedrība + ekonomika + ekoloģija + kultūra 

    [4 dimensijas] ideālisti + biznesmeņi + vides aktīvisti + inteliģenti
    [4 krāsas] dzeltena + zila + zaļa + sarkana

    Ideālā Ludza? Ludza ķīniešiem! Neizcērt ezeru un neizdzer mežu! Glabā vēsturi!

    ARHITEKTI: Ilze Didrihsone, Agnese Lāce, Barbara Bula
    FOTO: Iveta Ladusāne, Agnese Lāce


  13. 26. MAIJS

    SPP darbnīca DĀVIDS 8.klases skolēniem Zentas Mauriņas Grobiņas vidusskolā.

    ARHITEKTI: Agnese Lāce, Antra Saknīte, Liene Gaujeniete, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Agnese Lāce, Antra Saknīte, Indra Ķempe
    ATBALSTA: VKKF


  14. 27. APRĪLIS

    SPP darbnīca ARHITEKTŪRAS VALODA 5.klases skolēniem Šķibes pamatskolā

    ARHITEKTI: Nora Saulespurēna, Barbara Bula, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Nora Saulespurēna
    ATBALSTA: VKKF


  15. 20. APRĪLIS

    SPP darbnīca DĀVIDS 8.klases skolēniem Madlienas vidusskolā.

    ARHITEKTI: Agnese Lāce, Nora Saulespurēna, Liene Gaujeniete, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Agnese Lāce, Nora Saulespurēna
    ATBALSTA: VKKF


  16. 12. APRĪLIS

    SPP darbnīca TERMINATORS 5.klases skolēniem Ogres sākumskolā.

    Terminators ir robeža starp debesu ķermeņa apgaismoto [dienas] un neapgaismoto [nakts] daļu. Arī uz Mēness. Pret Zemi vienmēr ir pavērsta tikai viena un tā pati Mēness puslode — otra nav redzama, jo Mēness apgriešanās laiks ap savu asi ir vienāds ar apriņķošanas laiku apkārt Zemeslodei. Raugoties no Zemes, šķiet, ka Mēnesim ir gan tumšā, gan gaišā puse, taču tā tas nav, jo abas puses saņem vienlīdz Saules gaismas, jo Zeme rotē ap Sauli, bet Mēness ap Zemi.

    Kāda būtu dzīve uz planētas, kura negriežas ap savu asi? Iedzīvotāji grupējas gar terminatoru. Valda nevienlīdzīgi apstākļi, jo vieni dzīvo mūžīgā tumsā, otri — mūžīgā gaismā! Likums nosaka, ka zemesgabalus nedrīkst apvienot. Būvējot mītnes, balstīties drīkst tikai uz savas zemes, toties likums neaizliedz konstrukciju iestiept pāri terminatoram pretējā gruntsgabalā. Iedzīvotāji sadarbojas, lai nodrošinātu katrs savas vajadzības abpus terminatoram.

    ARHITEKTI: Barbara Bula, Agnese Lāce, Renāta Pablaka, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Agnese Lāce
    ATBALSTA: VKKF


  17. 22. MARTS

    SPP darbnīca VAI VIEGLI BŪT ILGI? vidusskolēniem Smiltenes vidusskolā.

    ilgstpējīga attīstība = sabiedrība + ekonomika + ekoloģija

    [3 varas] cilvēks + nauda + daba
    [3 krāsas] dzeltens + zils + zaļš
    [3 grupas] jaunās māmiņas + biznesmeņi + zaļie aktīvisti
    [3 telpas] mans + mans|tavs + mūsu|jūsu
    [3 modeļi] grafiks vai konstrukcija vai pilsēta

    ARHITEKTI: Ieva Skadiņa, Barbara Bula, Ilva Cīrule, Agnese Lāce, Elīna Liepa
    ARHITEKTŪRA: Ieva Skadiņa
    METODE: Ilze Didrihsone, Nora Saulespurēna
    FOTO: Agnese Lāce, Jānis Ūdris
    ATBALSTA: VKKF


  18. 8. MARTS

    SPP darbnīca KAIRINĀJUMI 7.klašu skolēniem Rīgas 25.vidusskolā.

    ARHITEKTI: Nora Saulespurēna, Agnese Lāce, Barbara Bula, Renāte Pablaka
    METODE: Ilze Mekša, Zigmārs Jauja
    FOTO: Agnese Lāce
    ATBALSTA: Skolas soma


Built with Berta.me