SKOLNIEKS PĒTNIEKS PILSĒTNIEKS


  1. 3. SEPTEMBRIS

    SPP darbnīca TERMINATORS kultūras foruma ARHITEKTU NAKTS mazākajiem apmeklētājiem Arhitektu namā

    Terminators ir robeža starp debesu ķermeņa apgaismoto [dienas] un neapgaismoto [nakts] daļu. Arī uz Mēness. Pret Zemi vienmēr ir pavērsta tikai viena un tā pati Mēness puslode — otra nav redzama, jo Mēness apgriešanās laiks ap savu asi ir vienāds ar apriņķošanas laiku apkārt Zemeslodei. Raugoties no Zemes, šķiet, ka Mēnesim ir gan tumšā, gan gaišā puse, taču tā tas nav, jo abas puses saņem vienlīdz Saules gaismas, jo Zeme rotē ap Sauli, bet Mēness ap Zemi.

    Kāda būtu dzīve uz planētas, kura negriežas ap savu asi? Iedzīvotāji grupējas gar terminatoru. Valda nevienlīdzīgi apstākļi, jo vieni dzīvo mūžīgā tumsā, otri — mūžīgā gaismā! Likums nosaka, ka zemesgabalus nedrīkst apvienot. Būvējot mītnes, balstīties drīkst tikai uz savas zemes, toties likums neaizliedz konstrukciju iestiept pāri terminatoram pretējā gruntsgabalā. Iedzīvotāji sadarbojas, lai nodrošinātu katrs savas vajadzības abpus terminatoram.

    ARHITEKTI: Agnese Lāce, Ilze Mekša, Elīna Liepa, Ieva Skadiņa, Barbara Bula, Ilze Didrihsone, Liene Gaujeniete
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Agnese Lāce, Liene Gaujeniete
    ORGANIZĒ: LAS
    ATBALSTA: RD IKSD


  2. 19. AUGUSTS

    SPP darbnīca TORŅU SPĒLES Torņa ielas svētkos Arhitektu namā.

    ARHITEKTI: Ilze Didrihsone, Barbara Bula, Ilva Cīrule, Renāte Pablaka, Elīna Liepa, Liene Gaujeniete
    METODE: Nora Saulespurēna
    FOTO: Indra Ķempe
    ORGANIZĒ: LAS
    ATBALSTA: VKKF


  3. 15. AUGUSTS

    SPP nedarbnīca PĒTNIEKS SPĒLNIEKS MUZEJPEDAGOGS Madonas novadpētniecības un mākslas muzejā.

    "Muzejpedagogu neformālās vasaras sesijas moto ir rotaļīga atsauce uz Vidzemes augstienei un Madonai raksturīgo pilsētvidi, akcentējot apkārtējās vides tēmas darbā ar muzeju apmeklētājiem. Dabas vide un reljefs Madonas paugurainajā pilsētvidē ir nozīmīgi faktori, kuri vienmēr sagādājuši izaicinājumus cilvēkam draudzīgas apbūves veidošanā. Madonas pilsētbūvnieki un iedzīvotāji ar šo izaicinājumu dažādos laikos tikuši galā ar dažādām metodēm. Pilsētas attīstība turpinās. Kā mūsdienu sabiedrība izprot pilsētplānošanas pamatprincipus? Cik liela nozīme dzīves vides veidošanā ir reljefam un klimatiskajiem apstākļiem? Kā tas mainījies vēstures gaitā? Šie un citi līdzīgi jautājumi aizvien biežāk nonāk arī muzejnieku redzeslokā, veidojot mūsdienīgu piedāvājumu dažādām auditorijām."  

    ARHITEKTI: Liene Gaujeniete, Agnese Lāce
    FOTO: Agnese Lāce
    ORGANIZĒ: Latvijas Muzeju biedrība


  4. 13. | 14. JŪNIJS

    SPP darbnīca IDEĀLĀ LUDZA Jura Soikāna Ludzas mākslas skolas projektā VIDIŅŠ, kurā sadarbojās zviedru un latviešu jaunieši, lai Ludzā veidotu cilvēcisku un dabai draudzīgu pilsētvidi.

    ilgtspējīga pilsēta = sabiedrība + ekonomika + ekoloģija + kultūra 

    [4 dimensijas] ideālisti + biznesmeņi + vides aktīvisti + inteliģenti
    [4 krāsas] dzeltena + zila + zaļa + sarkana

    Ideālā Ludza? Ludza ķīniešiem! Neizcērt ezeru un neizdzer mežu! Glabā vēsturi!

    ARHITEKTI: Ilze Didrihsone, Agnese Lāce, Barbara Bula
    FOTO: Iveta Ladusāne, Agnese Lāce


  5. 26. MAIJS

    SPP darbnīca DĀVIDS 8.klases skolēniem Zentas Mauriņas Grobiņas vidusskolā.

    ARHITEKTI: Agnese Lāce, Antra Saknīte, Liene Gaujeniete, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Agnese Lāce, Antra Saknīte, Indra Ķempe
    ATBALSTA: VKKF


  6. 27. APRĪLIS

    SPP darbnīca ARHITEKTŪRAS VALODA 5.klases skolēniem Šķibes pamatskolā

    ARHITEKTI: Nora Saulespurēna, Barbara Bula, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Nora Saulespurēna
    ATBALSTA: VKKF


  7. 20. APRĪLIS

    SPP darbnīca DĀVIDS 8.klases skolēniem Madlienas vidusskolā.

    ARHITEKTI: Agnese Lāce, Nora Saulespurēna, Liene Gaujeniete, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Agnese Lāce, Nora Saulespurēna
    ATBALSTA: VKKF


  8. 12. APRĪLIS

    SPP darbnīca TERMINATORS 5.klases skolēniem Ogres sākumskolā.

    Terminators ir robeža starp debesu ķermeņa apgaismoto [dienas] un neapgaismoto [nakts] daļu. Arī uz Mēness. Pret Zemi vienmēr ir pavērsta tikai viena un tā pati Mēness puslode — otra nav redzama, jo Mēness apgriešanās laiks ap savu asi ir vienāds ar apriņķošanas laiku apkārt Zemeslodei. Raugoties no Zemes, šķiet, ka Mēnesim ir gan tumšā, gan gaišā puse, taču tā tas nav, jo abas puses saņem vienlīdz Saules gaismas, jo Zeme rotē ap Sauli, bet Mēness ap Zemi.

    Kāda būtu dzīve uz planētas, kura negriežas ap savu asi? Iedzīvotāji grupējas gar terminatoru. Valda nevienlīdzīgi apstākļi, jo vieni dzīvo mūžīgā tumsā, otri — mūžīgā gaismā! Likums nosaka, ka zemesgabalus nedrīkst apvienot. Būvējot mītnes, balstīties drīkst tikai uz savas zemes, toties likums neaizliedz konstrukciju iestiept pāri terminatoram pretējā gruntsgabalā. Iedzīvotāji sadarbojas, lai nodrošinātu katrs savas vajadzības abpus terminatoram.

    ARHITEKTI: Barbara Bula, Agnese Lāce, Renāta Pablaka, Elīna Liepa
    METODE: Ilze Didrihsone
    FOTO: Agnese Lāce
    ATBALSTA: VKKF


  9. 22. MARTS

    SPP darbnīca VAI VIEGLI BŪT ILGI? vidusskolēniem Smiltenes vidusskolā.

    ilgstpējīga attīstība = sabiedrība + ekonomika + ekoloģija

    [3 varas] cilvēks + nauda + daba
    [3 krāsas] dzeltens + zils + zaļš
    [3 grupas] jaunās māmiņas + biznesmeņi + zaļie aktīvisti
    [3 telpas] mans + mans|tavs + mūsu|jūsu
    [3 modeļi] grafiks vai konstrukcija vai pilsēta

    ARHITEKTI: Ieva Skadiņa, Barbara Bula, Ilva Cīrule, Agnese Lāce, Elīna Liepa
    ARHITEKTŪRA: Ieva Skadiņa
    METODE: Ilze Didrihsone, Nora Saulespurēna
    FOTO: Agnese Lāce, Jānis Ūdris
    ATBALSTA: VKKF


  10. 8. MARTS

    SPP darbnīca KAIRINĀJUMI 7.klašu skolēniem Rīgas 25.vidusskolā.

    ARHITEKTI: Nora Saulespurēna, Agnese Lāce, Barbara Bula, Renāte Pablaka
    METODE: Ilze Mekša, Zigmārs Jauja
    FOTO: Agnese Lāce
    ATBALSTA: Skolas soma


Built with Berta.me